14 Nisan 2007 Cumartesi

manilerimiz

Çökelezin taşına
Çıkamadım başına
Yukarıseyit’in kızları
Kaldı kendi başına
*******************
Pamuk ektim dallandı
Kozaları sallandı
Çallı’ların kızları
Beşibirliğe aldandı
********************
Çökelez’in tepeleri
Oturmuş efeleri
Ben seni seviyorum
Hazırla küpeleri
********************
Dürnükte boldur üzerlik
Kız sende mi güzellik
Ahmet ağa yazdırmış
Ak gerdana nazarlık
********************
Ak üzüm aklığı
Sılanın ıraklığı
Benim garip kalışım
Nişanlımın yokluğu
********************
Çal benim durağım
Ben anamdan ırağım
Eller anam dedikçe
Buruktur benim yüreğim
********************
Şu dağın etekleri
Otluyor inekleri
Yar gelse de açılsa
Muhabbet çiçekleri
********************
Bir taş attım vişneye
Vişne düştü çeşmeye
Yeminli misin yarim
Bu sokaktan geçmeye
********************
Masa üstünde pekmez
O pekmez bize yetmez
Hançaların kızları
Çalgısız gelin gitmez
********************
Evleri bir katlı
Geliyor yorgun atlı
Develler den bir kız sevdim
Hem güzel hem kıymatlı
********************
Hoca geliyor hoca
Elinde yeşil bohça
Develler’in kızları
İstiyor çifte koca
********************
Bahçelerde yaş darı
Yaprağın neden sarı
Neden bana vermezler
Benim sevdiğim yari
********************
Ak üzüm ermem diyor
Sepete girmem diyor
Gızın gönlü var ama
Anası vermem diyor
********************
Bağa gittim üzüme
Üzüm aldım ağzıma
Yar aklıma gelince
Çizildi boğazıma
********************
Çorabın ağına bak
Çevirde bağına bak
Bizi özledikçe
Çökelez dağına bak
********************
Yazır çiftlik gibi
Yolları iplik gibi
Yazırın oğlanları
Kınalı keklik gibi
********************
Bahçelerde maydanoz
Tutam tutam yoldunuz
Ah Yazır’ın kızları
Yeni moda oldunuz
*********************
Ak üzüm tene tene
Yedim onu geve geve
Elin oğlu değil mi
Usandım seve seve
**********************

Hiç yorum yok: